Praktische info

Praktische info

Afstanden

Tijdens de CZ Tilburg Ten Miles kun je deelnemen aan een van de volgende afstanden:

  • CZ Tilburg Ten Miles
  • Tilburg Ladies Run 10 km
  • Vidiled Trimloop 10 km
  • Rabobank City Run 5 km
  • De Wever TTM4YOU 2 km, 5 km & 10 km
  • CZ Family Run
  • Sterre Minirun
  • Fujifilm Business Run
  • CZ TTM Wandeltocht
Algemene voorwaarden

Bekijk hier de algemene voorwaarden.

Datum

Zaterdag 5 september 2020

  • CZ TTM Wandeltocht

Zondag 6 september 2020

  • CZ Tilburg Ten Miles
  • Tilburg Ladies Run
  • Vidiled Trimloop 10 km
  • Rabobank City Run
  • CZ Family Run
  • Sterre Minirun
  • De Wever TTM4YOU
Finish

De finish is voor alle onderdelen op de Burgemeester Brokxlaan ter hoogte van de Wagenmakerij. Je wordt verzocht na het passeren van de finishstreep door te lopen om zo voor een vlotte doorstroming te zorgen. Bij de finish dien je daarom de aanwijzingen van de organisatie strikt op te volgen.

Finishcertificaat

Elke finisher krijgt een persoonlijk downloadable finishcertificaat. Deze is te vinden op jouw persoonlijke uitslagenpagina.

Finishfoto

Marathon-Photos is de officiële fotograaf voor de CZ Tilburg Ten Miles. Alle deelnemers worden gefotografeerd op meerdere plekken van het parcours en natuurlijk bij de finish. Ook worden er persoonlijke filmpjes gemaakt. Dus zorg dat jouw startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera. Op jouw uitslagenpagina staat de link waar jij de foto’s en filmpjes kunt bekijken en bestellen.  

Goede doel

Het goede doel voor de CZ Tilburg Ten Miles is het Ronald McDonald Huis Middenwest-Brabant.

Inschrijven

De inschrijving voor de 33e editie opent in 2020.

Leeftijden

Voor de leeftijdlimieten gelden de leeftijden op de dag van het evenement:

  • CZ Tilburg Ten Miles: 16 jaar
  • Tilburg Ladies Run: 16 jaar
  • Vidiled Trimloop 10 km: 16 jaar
  • Rabobank City Run: 10 jaar
  • CZ Family Run: 4 jaar
  • Sterre Minirun: 0 t/m 4 jaar
  • De Wever TTM4YOU: 6 jaar
  • CZ TTM Wandeltocht: 6 jaar
Marathon-Photos

Marathon-Photos.com is de officiële fotograaf voor de CZ Tilburg Ten Miles. Alle deelnemers worden gefotografeerd op meerdere plekken langs het parcours en natuurlijk op de finish. Ook worden er persoonlijke filmpjes gemaakt. Dus zorg dat je startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera.

Medaille

Alle deelnemers ontvangen na het passeren van de finishstreep een medaille als herinnering aan het evenement. Bovendien kun je je medaille laten graveren met je naam en eindtijd.

Medisch advies

Adviezen in de voorbereiding en vóór de loop
1. Als he problemen hebt met jouw gezondheid, die een verhoogd risico geven op hart / vaatziekten, zoals overgewicht, hoge bloeddruk, te hoog cholesterol, suikerziekte, al eerder opgetreden hart / vaatziekten, danwel veel voorkomen hiervan in de familie, of indien je vaak blessures hebt, adviseren wij je een sportkeuring op een Sport Medisch Adviesbureau (S.M.A) of sportpoli. Op de website www.sportzorg.nl kun je meer informatie vinden over keuringen, manieren van testen en evt. ook een vragenlijst invullen, m.n ook een cardio/vasculaire vragenlijst. Na invulling daarvan kun je bepalen of het voor jou zinvol is om je op hart / vaatgebied medisch te laten keuren.

2. Kleding en weer:

  • Boven 15 graden en zeker 20 graden moet je je kleden in lichte ventilerende kleding, anders kan het lichaam de warmte niet kwijt en dreigt warmtestuwing. (geen katoen; dat houdt het vocht vast)

  • Strik je veters grondig (dubbele knoop), zorg ervoor dat ze niet los gaan tijdens de wedstrijd.

Opm.: Hoe langzamer je tempo des te meer kleding je nodig hebt (behalve bij ca. 20 graden). Bij wandelen treedt een flinke afkoeling op. De gevoelstemperatuur is met name afhankelijk van wind en vochtigheid. Bijvoorbeeld: Wanneer de temperatuur +10°C is met een matige wind (windkracht 5) dan voelt het aan als +4°C. Is het echter 5°C met een matige wind dan voelt het aan als - 4°C. 

3. Maak een loopschema
Dit is uiteraard afhankelijk van het evenement waaraan je deelneemt.

4. Loop uitsluitend op goed ingelopen ( nooit nieuwe!) schoenen en sokken en let op het wegdek bij iedere training en de wedstrijd. Wissel het links en rechts lopen op de weg af wanneer mogelijk. 

5. Heb je een koortsende ziekte (>39o) in de week vóór het evenement, loop dan niet mee!

Adviezen direct voor en tijdens de loop
1. De hoeveelheid die je drinkt, is afhankelijk van het weer en van transpiratie (dit is zeer individueel). Drink tot 45 minuten voor de start extra. Stop dan met drinken en bezoek nog een toilet. Neem een flesje mee in het startvak (ca. 300 ml.) en drink dat 5-10 min. voor de start leeg. Zo voorkom je dat je onderweg moet plassen. Dorstgevoel is nooit een goede graadmeter. Als je niet gewend bent te drinken, drink dan alleen water: 100-200 ml. elke 15 minuten. Dranken met koolhydraat (5-8%) zijn ook geschikt, zorg dat je per uur ongeveer 70 gram koolhydraten inneemt gedurende de gehele race. Flesjes met afgemeten sportdrank (die je aan een riem meedraagt) kunnen je daarbij helpen. Bij koel weer of wanneer je geen snelle loper bent, neem dan liever energiedranken dan vast voedsel of fruit. Dit laatste blijft te lang in de maag. Hulpregel: het gewichtsverschil tussen voor en na de loop van meer dan 1 kg staat gelijk aan de hoeveelheid drank die je te weinig hebt gedronken. Probeer dit uit bij trainingen!

2. Luister naar je lichaam! Voel je je zich niet lekker, stop dan. Eerste symptomen van uitdroging zijn: kippevel op borst en bovenarmen, rillingen, druk in het hoofd, duizeligheid, later spierkramp, braken en droge huid. Deze verschijnselen kunnen snel overgaan in desoriëntatie en verwarring. Heb je wel eens problemen gehad met uitdroging en/of hoge temperatuur dan heb je meer kans het wederom te krijgen (zeker bij warm weer). Loop dan niet; uitvallen is geen schande!

3. Heb je kuitkramp, loop dan langzaam of wandel, eventueel licht rekken; niet stoppen maar wel extra drinken! Pas op voor uitdroging.

4. Start rustig. Controleer je tempo, elke seconde op de kilometer te hard in het begin van de race, kan aan het einde minutenverlies per kilometer betekenen. Loop je eigen tempo; vermijd tempoverhogingen en sprinten in de laatste kilometers.

5. Stop bij pijn op de borst, abnormale kortademigheid en duizeligheid.

6. Let goed op het wegdek en andere situaties om je heen.

7. Breng vaseline aan op tepels, dijen en andere schuurplekken.

8. Medische informatie over ziekten (bijv. suikerziekte,medicijnen) dien je bij je te dragen, bij voorkeur ook vermeld op de achterzijde van het startnummer. Schrijf daar tevens een telefoonnummer op van een contactpersoon, die tijdens de race bereikbaar is. Vermeld je naam, adres en telefoonnummer eveneens op de achterzijde van het startnummer.

Adviezen na de loop

1. Drink veel en loop goed uit. Neem eerst te drinken en gebruik daarna een lichte maaltijd (brood, banaan e.d.).

2. Ook de dagen erna regelmatig wandelen en extra drinken, evenals koolhydraatrijke producten. Neem voldoende tijd voor herstel!

3. Bij koud weer direct verkleden en evt. thee of bouillon drinken. Geen alcoholische dranken of koffie.

4. Direct na de finish is het zinvol om ruim te drinken en voldoende koolhydraten te eten om het vocht- en energieverlies weer aan te vullen. Sportdrankjes met koolhydraten, een ruime hoeveelheid water ( >1/2liter) en rijpe bananen of andere vruchten zijn aanraders.

Urgente vragen vlak vóór de wedstrijd

Heb je, ondanks goede voorbereiding en het lezen van de medische voorlichting, nog urgente vragen over training, blessures, voeding etc. op de dagen vóór een loopevenement dan kun je contact opnemen met jouw huisarts.

Muziek langs het parcours

De CZ Tilburg Ten Miles heeft een traditie van een geweldige sfeer waarbij tientallen orkestjes zowel voor deelnemers als publiek een hoofdrol spelen. Ze zorgen voor sfeer en blazen deelnemers moed in.

De coördinator orkestjes maakt de afspraken met de diverse straatorkestjes. Wie spelen er, op welke plaats en op welke tijdstippen. Orkestjes die geïnteresseerd zijn wordt verzocht contact op te nemen via info@tilburgtenmiles.nl onder vermelding van naam orkestje, contactpersoon, e-mailadres en telefoonnummer. Onze coördinator benadert u dan zo spoedig mogelijk.

Orkestjes

De CZ Tilburg Ten Miles heeft een traditie van een geweldige sfeer waarbij tientallen orkestjes zowel voor deelnemers als publiek een hoofdrol spelen. Ze zorgen voor sfeer en blazen deelnemers moed in. De coördinator orkestjes maakt de afspraken met de diverse straatorkestjes. Wie spelen er, op welke plaats en op welke tijdstippen. Orkestjes die geïnteresseerd zijn wordt verzocht contact op te nemen via info@tilburgtenmiles.nl onder vermelding van naam orkestje, contactpersoon, e-mailadres en telefoonnummeronder. Onze coördinator benadert u dan zo spoedig mogelijk.

Parcours

Bekijk hier de parcourskaarten.

Programma

Bekijk hier het volledige programma van de CZ Tilburg Ten Miles.

Shirt

Ook dit jaar is er weer een officieel T-shirt ontworpen voor deelnemers aan de CZ Tilburg Ten Miles. Deze kun je voor € 17,50 bij jouw inschrijving bestellen. 

Ophalen shirt
Indien je dit shirt hebt besteld, vind je een voucher aan jouw startnummer. Staat er op dit voucher een kruis dan heb je geen shirt besteld. Met de voucher kun je t/m vrijdagmiddag 30 augustus het shirt ophalen bij Runshop Greg van Hest (Wilhelminapark 43, Tilburg). Zaterdag 31 augustus (8.00 - 16.00 uur) en zondag 1 september (tot en met 14.00 uur) is het shirt op te halen in de Wagenmakerij.

Vanaf dinsdag 3 september t/m 13 september kan het shirt tegen inlevering van de coupon weer worden afgehaald bij Runshop Greg van Hest. Er is dan geen maatgarantie meer!

Tijdslimieten

De volgende tijdslimieten worden gehanteerd tijdens de CZ Tilburg Ten Miles.

Onderdeel Tijdslimiet
Rabobank City Run 50 minuten
Trimloop 10 km 1 uur en 20 minuten
Tilburg Ladies Run  1 uur en 30 minuten
CZ Tilburg Ten Miles

2 uur en 10 minuten
Sluiting finish 16.00 uur

 

 

Tijdregistratie

MYLAPS BibTag
Bij alle afstanden zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van je tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer.

Informatie om een goede tijdregistratie te garanderen

  • Draag het startnummer zichtbaar op de borst. Bedek het startnummer niet met een jack of met je handen tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op. (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).
  • Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.
  • Gebruik vier speldjes op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.
  • Verwijder de kunststof afstandhouder niet.
  • De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.

De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).

Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot valt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. Deze nettotijd wordt als extra service vermeld.

TTM4YOU

De Wever TTM4YOU is voor deelnemers die ‘aangepast’ mee willen doen aan de CZ Family Run 2 km, Rabobank City Run 5 km of Trimloop 10 km. Onder het motto ‘Doe de CZ Tilburg Ten Miles anders’ kun je wandelend, in je rolstoel, met je rollator, in je scootmobiel of op een andere alternatieve manier meedoen. Vaststaat is dat we voor een sfeervolle entourage zullen zorgen zoals dat de gewoonte is bij de CZ Tilburg Ten Miles! 

Toiletten

Toiletten vind je in het start- en finishgebied.

Uitslagen eerdere edities

Alle uitslagen van de CZ Tilburg Ten Miles staan op de dag van het evenement op de website. De bruto tijd is de officiële tijd.

Uitslagen van eerdere edities vind je hier.

Vragen

Heb je een vraag en staat het antwoord niet bij de veelgestelde vragen? Vul dan het contactformulier in. Wij streven ernaar om jouw mail zo snel mogelijk te beantwoorden. Wij vragen je vriendelijk om ons antwoord af te wachten en jouw vraag niet nogmaals te stellen.

Wedstrijdreglement

Op ons evenement is het wedstrijdreglement van de Atletiekunie en IAAF van toepassing.