FAQ's

FAQ's

Afstanden

Tijdens de CZ Tilburg Ten Miles kun je deelnemen aan een van de volgende afstanden:

  • CZ Tilburg Ten Miles
  • Rabobank Tilburg Ladies Run 10 km
  • Trimloop 10 km
  • City Run 5 km
  • TTM4YOU 5 km
  • CZ Family Run
  • Sterre Minirun
  • Fujifilm Business Runs
  • CZ TTM Wandeltocht
Algemene voorwaarden

Bekijk hier de algemene voorwaarden.

App

Download (App Store | Google Play) de officiële CZ Tilburg Ten Miles app voor:

  • Alle parcoursen
  • Event info
  • Track & Trace (zaterdag 1 september worden de laatste deelnemers toegevoegd)
  • Selfie layers
  • Weer
Business Runs

Tijdens de CZ Tilburg Ten Miles kun je met je collega's een sportieve topprestatie neerzetten door deelname aan de Business Runs. Deelname aan en trainen voor de Business Runs zorgt niet alleen voor een goede onderlinge sfeer maar ook voor gezonde en actieve werknemers die bruisen van de energie. 

Kijk hier voor meer informatie over de Business Runs

Categorieën

Nieuw is dat alle deelneemsters (vrouwen) aan Rabobank Tilburg Ladies Run 10 K worden ingedeeld, dus ook de recreatieve deelneemsters. Hetzelfde geldt voor alle deelnemers (mannen) aan de CZ Tilburg Ten Miles dus ook de recreatieve deelnemers.

Uitsluitend licentiehouders mogen starten vanuit vak A.

Bij de masters zijn ereprijzen per categorie en overall geldprijzen. Deze prijzen zijn:
Vrouwen 10 km: 300 – 250 – 200 – 150 – 100 en 50
Mannen 10 EM: 300 – 250 – 200 – 175 – 150 – 125- 100 – 75 – 50 – 25

Wie voor een geldprijs in aanmerking komt ontvangt zo spoedig mogelijk na afloop via de mail een formulier.

CODE MANNEN LEEFTIJD
MSR 16 - 34
M35 35 - 39
M40 40 - 44
M45 45 - 49
M50 50 - 54
M55 55 - 59
M60 60 - 64
M65+ 65 en ouder
   
CODE VROUWEN LEEFTIJD
VSR 14 - 34
V35 35 - 39
V40 40 - 44
V45 45 - 49
V50 50 - 54
V55+ 55 en ouder

 

Datum

Zaterdag 31 augustus 2019

  • CZ TTM Wandeltocht

Zondag 1 september 2019

  • CZ Tilburg Ten Miles
  • Rabobank Tilburg Ladies Run
  • Trimloop 10 km
  • City Run
  • CZ Family Run
  • Sterre Minirun
Digitaal magazine

Proef alvast de sfeer van dit fantastische evenement en bekijk hier het terugblikmagazine op de 30e editie van de CZ Tilburg Ten Miles.

Finish

De finish is voor alle onderdelen op de Burgemeester Brokxlaan ter hoogte van de Wagenmakerij. Je wordt verzocht na het passeren van de finishstreep door te lopen om zo voor een vlotte doorstroming te zorgen. Bij de finish dien je daarom de aanwijzingen van de organisatie strikt op te volgen.

Finishcertificaat

Elke finisher krijgt een persoonlijk downloadable finishcertificaat.

Finishfoto

Na het evenement kun je je persoonlijke finishfoto online downloaden via de website. Ook is er een gratis persoonlijke finishvideo online te bekijken.

Goede doel

Het goede doel voor de CZ Tilburg Ten Miles is het Ronald McDonald Huis Middenwest-Brabant.

Graveren medaille

Laat je medaille direct graveren na je finish! In het inschrijfformulier kun je hiervoor "medaille graveren" aanvinken. Als je het bij jouw inschrijving aangeeft, bedragen de kosten hiervoor € 6,50. Als je dit niet bij je inschrijving vooraf hebt aangegeven, kun je je medaille na afloop laten graveren, maar de kosten bedragen dan € 8,00.

Hotel

Fris en uitgerust aan de start staan op zondag 2 september 2018? Maak het jezelf en jouw supporters daarom gemakkelijk en extra leuk en maak er een weekend Tilburg van! De Gemeentewijzer Tilburg biedt een overzicht van bed & breakfasts tot luxe hotels: voor elke smaak en elk budget is een passende slaapplek te vinden.

Inschrijven

De inschrijving voor de 32e editie opent volgend jaar.

Kleedgelegenheid

Nabij de start/finish bevindt zich ruim voldoende kleedgelegenheid in de Wagenmakerij. Er zijn aparte gelegenheden voor dames en heren. De kleedgelegenheid sluit om 17.00 uur.

Leeftijden

Voor de leeftijdlimieten gelden de leeftijden op de dag van het evenement:

  • CZ Tilburg Ten Miles: 16 jaar
  • Rabobank Tilburg Ladies Run: 16 jaar
  • Trimloop 10 km: 16 jaar
  • City Run: 10 jaar
  • CZ Family Run: 5 jaar
  • Sterre Minirun: 0-4 jaar
Marathon-Photos

Marathon-Photos.com is de officiële fotograaf voor de CZ Tilburg Ten Miles. Alle deelnemers worden gefotografeerd op meerdere plekken langs het parcours en natuurlijk op de finish. Ook worden er persoonlijke filmpjes gemaakt. Dus zorg dat je startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera.

Medaille

Alle deelnemers ontvangen na het passeren van de finishstreep een medaille als herinnering aan het evenement. Bovendien kun je je medaille laten graveren met je naam en eindtijd.

Medisch advies

Adviezen in de voorbereiding en vóór de loop
1. Als he problemen hebt met jouw gezondheid, die een verhoogd risico geven op hart / vaatziekten, zoals overgewicht, hoge bloeddruk, te hoog cholesterol, suikerziekte, al eerder opgetreden hart / vaatziekten, danwel veel voorkomen hiervan in de familie, of indien je vaak blessures hebt, adviseren wij je een sportkeuring op een Sport Medisch Adviesbureau (S.M.A) of sportpoli. Op de website www.sportzorg.nl kun je meer informatie vinden over keuringen, manieren van testen en evt. ook een vragenlijst invullen, m.n ook een cardio/vasculaire vragenlijst. Na invulling daarvan kun je bepalen of het voor jou zinvol is om je op hart / vaatgebied medisch te laten keuren.

2. Kleding en weer:

  • Boven 15 graden en zeker 20 graden moet je je kleden in lichte ventilerende kleding, anders kan het lichaam de warmte niet kwijt en dreigt warmtestuwing. (geen katoen; dat houdt het vocht vast)

  • Bij koud weer (5 graden en voor langzame lopers 10 graden) is een thermo-shirt op de huid de beste keuze. Draag erover heen een dunne, ventilerende laag (geen nylon). Een muts is aan te raden bij een lage gevoelstemperatuur en wind.

  • Strik je veters grondig (dubbele knoop), zorg ervoor dat ze niet los gaan tijdens de wedstrijd.

Opm.: Hoe langzamer je tempo des te meer kleding je nodig hebt (behalve bij ca. 20 graden). Bij wandelen treedt een flinke afkoeling op. De gevoelstemperatuur is met name afhankelijk van wind en vochtigheid. Bijvoorbeeld: Wanneer de temperatuur +10°C is met een matige wind (windkracht 5) dan voelt het aan als +4°C. Is het echter 5°C met een matige wind dan voelt het aan als - 4°C. Vaak zakt in Rotterdam 's middags de temperatuur zo'n 5 à 6°C zodat wij vaak bij de langzame lopers afgekoelde lopers zien.

3. Maak een loopschema
Dit is uiteraard afhankelijk van het evenement waaraan je deelneemt.

4. Loop uitsluitend op goed ingelopen ( nooit nieuwe!) schoenen en sokken en let op het wegdek bij iedere training en de wedstrijd. Wissel het links en rechts lopen op de weg af wanneer mogelijk. 

5. Heb je een koortsende ziekte (>39o) in de week vóór het evenement, loop dan niet mee!

Adviezen direct voor en tijdens de loop
1. De hoeveelheid die je drinkt, is afhankelijk van het weer en van transpiratie (dit is zeer individueel). Drink tot 45 minuten voor de start extra. Stop dan met drinken en bezoek nog een toilet. Neem een flesje mee in het startvak (ca. 300 ml.) en drink dat 5-10 min. voor de start leeg. Zo voorkom je dat je onderweg moet plassen. Dorstgevoel is nooit een goede graadmeter. Als je niet gewend bent te drinken, drink dan alleen water: 100-200 ml. elke 15 minuten. Dranken met koolhydraat (5-8%) zijn ook geschikt, zorg dat je per uur ongeveer 70 gram koolhydraten inneemt gedurende de gehele race. Flesjes met afgemeten sportdrank (die je aan een riem meedraagt) kunnen je daarbij helpen. Bij koel weer of wanneer je geen snelle loper bent, neem dan liever energiedranken dan vast voedsel of fruit. Dit laatste blijft te lang in de maag. Hulpregel: het gewichtsverschil tussen voor en na de loop van meer dan 1 kg staat gelijk aan de hoeveelheid drank die je te weinig hebt gedronken. Probeer dit uit bij trainingen!

2. Luister naar je lichaam! Voel je je zich niet lekker, stop dan. Eerste symptomen van uitdroging zijn: kippevel op borst en bovenarmen, rillingen, druk in het hoofd, duizeligheid, later spierkramp, braken en droge huid. Deze verschijnselen kunnen snel overgaan in desoriëntatie en verwarring. Heb je wel eens problemen gehad met uitdroging en/of hoge temperatuur dan heb je meer kans het wederom te krijgen (zeker bij warm weer). Loop dan niet; uitvallen is geen schande!

3. Heb je kuitkramp, loop dan langzaam of wandel, eventueel licht rekken; niet stoppen maar wel extra drinken! Pas op voor uitdroging.

4. Start rustig. Controleer je tempo, elke seconde op de kilometer te hard in het begin van de race, kan aan het einde minutenverlies per kilometer betekenen. Loop je eigen tempo; vermijd tempoverhogingen en sprinten in de laatste kilometers.

5. Stop bij pijn op de borst, abnormale kortademigheid en duizeligheid.

6. Let goed op het wegdek en andere situaties om je heen.

7. Breng vaseline aan op tepels, dijen en andere schuurplekken.

8. Medische informatie over ziekten (bijv. suikerziekte,medicijnen) dien je bij je te dragen, bij voorkeur ook vermeld op de achterzijde van het startnummer. Schrijf daar tevens een telefoonnummer op van een contactpersoon, die tijdens de race bereikbaar is. Vermeld je naam, adres en telefoonnummer eveneens op de achterzijde van het startnummer.

Adviezen na de loop

1. Drink veel en loop goed uit. Neem eerst te drinken en gebruik daarna een lichte maaltijd (brood, banaan e.d.).

2. Ook de dagen erna regelmatig wandelen en extra drinken, evenals koolhydraatrijke producten. Neem voldoende tijd voor herstel!

3. Bij koud weer direct verkleden en evt. thee of bouillon drinken. Geen alcoholische dranken of koffie.

4. Direct na de finish is het zinvol om ruim te drinken en voldoende koolhydraten te eten om het vocht- en energieverlies weer aan te vullen. Sportdrankjes met koolhydraten, een ruime hoeveelheid water ( >1/2liter) en rijpe bananen of andere vruchten zijn aanraders.

Urgente vragen vlak vóór de wedstrijd

Heb je, ondanks goede voorbereiding en het lezen van de medische voorlichting, nog urgente vragen over training, blessures, voeding etc. op de dagen vóór een loopevenement dan kun je contact opnemen met jouw huisarts.

Muziek langs het parcours

De CZ Tilburg Ten Miles heeft een traditie van een geweldige sfeer waarbij tientallen orkestjes zowel voor deelnemers als publiek een hoofdrol spelen. Ze zorgen voor sfeer en blazen deelnemers moed in.

De coördinator orkestjes maakt de afspraken met de diverse straatorkestjes. Wie spelen er, op welke plaats en op welke tijdstippen. Orkestjes die geïnteresseerd zijn wordt verzocht contact op te nemen via info@tilburgtenmiles.nl onder vermelding van naam orkestje, contactpersoon, e-mailadres en telefoonnummer. Onze coördinator benadert u dan zo spoedig mogelijk.

Orkestjes

De CZ Tilburg Ten Miles heeft een traditie van een geweldige sfeer waarbij tientallen orkestjes zowel voor deelnemers als publiek een hoofdrol spelen. Ze zorgen voor sfeer en blazen deelnemers moed in. De coördinator orkestjes maakt de afspraken met de diverse straatorkestjes. Wie spelen er, op welke plaats en op welke tijdstippen. Orkestjes die geïnteresseerd zijn wordt verzocht contact op te nemen via info@tilburgtenmiles.nl onder vermelding van naam orkestje, contactpersoon, e-mailadres en telefoonnummeronder. Onze coördinator benadert u dan zo spoedig mogelijk.

Parcours

Bekijk hier de parcourskaarten.

Programma

Bekijk hier het volledige programma van de CZ Tilburg Ten Miles.

Running shirt

Ook dit jaar hebben we weer een officieel T-shirt laten ontwerpen voor deelnemers aan de CZ Tilburg Ten Miles. Deze kun je voor € 17,50 bij jouw inschrijving bestellen. 

Indien je dit shirt hebt besteld, vind je een voucher aan jouw startnummer. Met de voucher kun je t/m dondedag 30 augustus het shirt ophalen bij Runshop Greg van Hest (Wilhelminapark 43, Tilburg). Van vrijdag 31 augustus september t/m zondag 2 september is het shirt op te halen op het wedstrijdsecretariaat.

Vanaf dinsdag 4 september t/m 14 september kan het shirt tegen inlevering van de coupon weer worden afgehaald bij Runshop Greg van Hest. Er is dan geen maatgarantie meer!

Rabobank klanten

Rabobank Tilburg en omstreken is voor het achtste jaar sponsor van de CZ Tilburg Ten Miles. De bank toont graag haar betrokkenheid bij de stad en ons mooie evenement en kan door middel van de CZ Tilburg Ten Miles iets terug doen voor haar klanten en leden.

Voor leden en klanten van de Rabobank is er namelijk een speciale actie. Lopers die zich aanmelden als Rabolopers ontvangen in augustus het dry-fit Raboloopshirt en twee consumptiemunten die besteed kunnen worden in het sfeervolle RaboHouse (Spoorlaan 300, nabij start en finish). Daarnaast kunnen Rabolopers gebruikmaken van alle faciliteiten in het RaboHouse zoals kluisjes, kleedruimten en toiletten. Rabolopers betalen hiervoor een bijdrage van € 2,50. Dit bedrag komt volledig ten goede aan Quiet Community, het door Rabobank gekozen goede doel.

Aanmelden

Nadat de betaling voor de inschrijving is afgerond, verschijnt er een link naar de aanmeldpagina voor Rabolopers. U ontvangt na aanmelding een aparte bevestiging voor het Rabohouse en uw loopshirt. Deze actie duurt tot uiterlijk 31 juli. De inschrijfprocedure is verder hetzelfde als voor andere deelnemers. U kunt kiezen uit alle onderdelen die op zondag 2 september beschikbaar zijn. Wie graag het speciale TTM jubileumshirt wil, een donatie wil doen voor het Verbeetenfonds of zijn medaille wil laten graveren dient dat aan te geven.

Tassenafgifte

In de Wagenmakerij - vlakbij het start/finishgebied - bestaat de mogelijkheid om kleding af te geven op het kledingdepot. Afgifte van kleding is op eigen risico, de organisatie is niet aansprakelijk voor verlies van en/of schade aan kleding. Het kledingdepot is geopend t/m 17.00 uur, zorg dat je tijdig jouw tas weer hebt opgehaald.

Tijdslimieten

De volgende tijdslimieten worden gehanteerd tijdens de CZ Tilburg Ten Miles.

Onderdeel Tijdslimiet
City Run 50 minuten
Trimloop 10 km 1 uur en 20 minuten
Rabobank Tilburg Ladies Run  1 uur en 30 minuten
CZ Tilburg Ten Miles

2 uur en 10 minuten
Sluiting finish 16.15 uur

 

 

Tijdregistratie

MYLAPS BibTag
Bij de afstanden 1,6 km, 5 km, 10 km en 16,1 km van de CZ Tilburg Ten Miles zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van je tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer.

Informatie om een goede tijdregistratie te garanderen

  • Draag het startnummer zichtbaar op de borst. Bedek het startnummer niet met een jack of met je handen tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op. (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).
  • Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.
  • Gebruik vier speldjes op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.
  • Verwijder de kunststof afstandhouder niet.
  • De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.

De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).

Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot valt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. Deze nettotijd wordt als extra service vermeld.

TTM4YOU

TTM4YOU is voor deelnemers die ‘aangepast’ mee willen doen aan een nieuw onderdeel dat op het 5 km parcours wordt gehouden. Onder het motto ‘Doe de CZ Tilburg Ten Miles anders’ kun je wandelend, steppend, in de rolstoel, met een kinderwagen of op een andere alternatieve manier meedoen. Er wordt in twee groepen gestart. De eerste groep start om 11.00 uur en loopt, rijdt of rolt in een tempo van 6 km per uur. De tweede groep start om 11.20 uur en loopt, rijdt of rolt in een tempo van 10 km per uur. Beide groepen finishen gelijktijdig om 11.50 uur. Vaststaat is dat we voor een sfeervolle entourage zullen zorgen zoals dat de gewoonte is bij de CZ Tilburg Ten Miles! 

Toiletten

Toiletten vind je in het start- en finishgebied.

Uitslagen eerdere edities

Alle uitslagen van de CZ Tilburg Ten Miles staan op de dag van het evenement op de website. De bruto tijd is de officiële tijd.

Uitslagen van eerdere edities vind je hier.

Verzorging

Op verschillende plekken langs het parcours en na de finish zijn er verzorgingsposten met water en sponzen. Je komt deze posten om de paar kilometer tegen. Maak er gebruik van, zeker als het warm weer is. 

5 kilometer 1x water en 1x spons
10 kilometer 2x water en 2x spons
10 Engelse Mijl   3x water en 4x spons

 
Na de finish is er voor iedere deelnemer AA-Drink, water en een appel.

Voorbereiding

Meer uit jezelf halen, dat is wat wij nastreven. Heb je weleens nagedacht over hoe jij jezelf kunt verbeteren met behulp van conditietesten, complete bodyscans of steunzoolanalyses? Energy Lab biedt deze professionele dienstverleningen aan voor zowel de recreatieve sporter als de topsporter.

Onze dienstverleningen in het lab zijn erop gericht om jou op een verantwoorde en wetenschappelijk onderbouwde manier te helpen in het realiseren van je sportieve ambities. Dit doen we via een uitgebreid aanbod aan o.a. conditietesten, steunzoolanalyses, bodyscans en voedingsadvies. 

MyEnergyLab is een ideaal online trainingsplatform om verantwoord jouw sportieve doel te bereiken. Je kunt het schema aanschaffen bij jouw inschrijving voor de NN Marathon Rotterdam. Wij bieden een speciale actie aan: € 5,00 voor een trainingsschema van 8 tot 24 weken. De normale prijs is € 1,- per week. Nadat jouw inschrijving is ontvangen, krijg je binnen enkele dagen een e-mail van MyEnergyLab met je persoonlijke vouchercode.

Wij helpen graag om Business Teams topfit en blessurevrij aan de start te krijgen. Energy@Work staat voor het uitwerken en implementeren van duurzame beweeg- en gezondheidscampagnes op maat voor bedrijven. Betrokken, fitte en mentaal sterke werknemers vormen immers het belangrijkste kapitaal van elk bedrijf.

Vragen

Heb je een vraag en staat het antwoord niet bij de veelgestelde vragen? Vul dan het contactformulier in. Wij streven ernaar om binnen 5 werkdagen jouw mail te beantwoorden.

Wedstrijdreglement

Op ons evenement is het wedstrijdreglement van de Atletiekunie en IAAF van toepassing.