Bekijk op deze pagina alle veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Houd er rekening mee dat de onderstaande informatie onder voorbehoud van wijzigingen is.
Het besluit volgt na intensief overleg met titelsponsor CZ en de gemeente Tilburg. Het is, met het oog op alle protocollen, niet realistisch het evenement op zowel feestelijke als veilige manier te laten verlopen. Enerzijds zijn er de begrijpelijke maar beperkende richtlijnen van de overheid; zo blijft ondanks een aantal versoepelingen de ‘anderhalve meter’-regel vooralsnog onverminderd van kracht. Anderzijds hebben we een eigen verantwoordelijkheid om de gezondheid van alle deelnemers, vrijwilligers, toeschouwers en andere betrokkenen te waarborgen.
Alle individueel aangeschafte startbewijzen (incl. eventueel extra bestelde producten) voor de editie in 2020 blijven geldig voor de editie in september 2021. Je hoeft hiervoor als deelnemer nog niets te doen. Je ontvangt op een later moment een e-mail met instructies.
De volgende editie vindt plaats in september 2021. De exacte datum wordt op een later moment door ons bekendgemaakt.
Gezien de uitzonderlijke omstandigheden rondom COVID-19, bieden we alle ingeschreven deelnemers, afwijkend van onze algemene voorwaarden de mogelijkheid om hun startbewijs (zonder extra kosten) over te dragen aan iemand anders via ons vraag en aanbod-platform. Je kunt er ook voor kiezen jouw startbewijs te behouden. Blijkt later dat je toch niet kunt deelnemen, kun je jouw startbewijs alsnog overdragen via het platform. Heb je nog vragen? Stel deze dan via ons contactformulier o.v.v. jouw bevestigingsnummer.
Dit kan zodra de inschrijving geopend is. Je kunt van afstand wijzigen mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs wordt voldaan. Bij wijziging naar een lagere afstand, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld (of een deel daarvan) plaats.
Stappenplan
- Log in op jouw account. De link en het wachtwoord staan in de bevestigingsmail;
- Klik op ''race wijzigen'';
- Kies de afstand die je wilt lopen en klik op ''doorgaan''.
- Als je voor een hogere afstand hebt gekozen en er is prijsverschil, dien je het verschuldigde bedrag af te rekenen door op ''afrekenen'' te klikken.
Gezien de uitzonderlijke omstandigheden rondom COVID-19, bieden we alle ingeschreven deelnemers, afwijkend van onze algemene voorwaarden de mogelijkheid om hun startbewijs (zonder extra kosten) over te dragen aan iemand anders via ons vraag en aanbod-platform. Je kunt er ook voor kiezen jouw startbewijs te behouden. Blijkt later dat je toch niet kunt deelnemen, kun je jouw startbewijs alsnog overdragen via het platform.
Het is momenteel nog niet mogelijk om je in te schrijven. Je kunt op ons vraag en aanbod-platform kijken of je een startbewijs voor jouw gewenste afstand kunt overnemen.
Indien de inschrijving weer open is, kun je extra producten toevoegen aan jouw inschrijving door in te loggen op jouw account.
Ja. Klik hier voor meer informatie over de virtuele editie.
Kan ik mijn afstand wijzigen?
Je kunt van afstand wijzigen mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs wordt voldaan. Bij wijziging naar een lagere afstand, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld (of
Stappenplan
Wat zijn de algemene voorwaarden?
Klik hier voor de algemene voorwaarden.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien hij ook daar niet staat, neem dan contact met ons op.
Kan ik me inschrijven?
Nee, momenteel is het niet mogelijk om je in te schrijven voor de 33e editie in 2021. Zodra de inschrijving wordt heropend, zullen wij dit bekendmaken via de officiële kanalen.
Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen, jouw afstand willen wijzigen of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw account.
Wat zijn de minimale leeftijden om deel te nemen?
Kan ik mijn startbewijs overdragen?
Indien je toch niet kunt of wilt deelnemen, kun je jouw startbewijs overdragen aan iemand anders. Klik hier voor het stappenplan.
Neem jij vanaf 4 augustus een startbewijs over, dan staat jouw naam niet meer op het startnummer (in verband met de productie van de startnummers). Jouw naam komt wel juist in de uitslagen te staan.
Let op: indien de persoon waarvan jij het startbewijs overneemt zich heeft ingeschreven voor 4 augustus en ervoor gekozen heeft om het startnummer thuis te ontvangen, dan wordt het startnummer naar de oud-deelnemer gestuurd met de naam van die persoon erop. Je dient zelf zorg te dragen voor de juiste overdracht van het fysieke startnummer. Het is niet mogelijk de overdracht op de dag van het evenement bij de helpdesk te regelen.
Kan ik van startwave wijzigen?
De start van de 5 km, 10 km en 10 EM is ingedeeld in startvakken. Deelnemers aan de wedstrijdloop starten vanuit vak A. Het is iedere recreatieve deelnemer vrij om een keuze te maken uit de startvakken B of C. De vakken sluiten wanneer deze vol zijn.
Is er douchegelegenheid?
Nee, er is geen douchegelegenheid.
Krijg ik een finishcertificaat?
Elke finisher op zondag krijgt een persoonlijk finishcertificaat welke te downloaden is. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement.
Worden er finishfoto's gemaakt?
Marathon Photos maakt op verschillende plekken langs het parcours en natuurlijk bij de finish foto's die je na afloop terug kunt vinden op jouw persoonlijke uitslagenpagina. Zorg dat jouw startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement.
Waar bevindt zich de kleedgelegenheid en tassenafgifte?
De tassenafgifte bevindt zich in de Wagenmakerij. Hier kan je je tas gratis achterlaten. Er zijn geen kleedfaciliteiten.
Kan ik mijn medaille laten graveren?
Na afloop kun je direct jouw medaille laten graveren. In het inschrijfformulier kun je hiervoor "medaille graveren" aanvinken. Als je het bij jouw inschrijving aangeeft, bedragen de kosten voor de Sterre Minirun, CZ Family Run en De Wever TTM4YOU 2 km & 5 km € 5,00 en voor alle andere onderdelen € 6,50.
Indien je dit nog niet gedaan hebt, kun je dit nog toevoegen door in te loggen op jouw account. Je kunt ook na het evenement besluiten je medaille te graven,, maar de kosten bedragen dan € 6,50 voor de Sterre Minirun en CZ Family Run. Voor de andere onderdelen is het € 8,00.
Krijg ik een medaille?
Alle deelnemers ontvangen na het passeren van de finish een medaille als herinnering aan het evenement. Bovendien kun je deze medaille laten graveren met jouw naam en eindtijd.
Is er onderweg muziek op het parcours?
De CZ Tilburg Ten Miles heeft een traditie van een geweldige sfeer waarbij tientallen orkestjes zowel voor deelnemers als publiek een hoofdrol spelen. Ze zorgen voor sfeer en blazen deelnemers moed in.
De coördinator orkestjes maakt de afspraken met de diverse straatorkestjes. Wie spelen er, op welke plaats en op welke tijdstippen. Orkestjes die geïnteresseerd zijn wordt verzocht contact op te nemen via het contactformulier. Onze coördinator benadert u dan zo spoedig mogelijk.
Zijn er pacers?
Ja. In aanloop naar het evenement publiceren we hier meer informatie over.
Is er een prijsuitreiking?
Er zijn elk jaar prijzen te winnen bij de CZ Tilburg Ten Miles. Op het podium nabij de finish vinden de prijsuitreikingen plaats.
In welk startwave start ik?
De start van de 5 km, 10 km en 10 EM is ingedeeld in startvakken. Deelnemers aan de wedstrijdloop starten vanuit vak A. Het is iedere recreatieve deelnemer vrij om een keuze te maken uit de startvakken B of C. De vakken sluiten wanneer deze vol zijn.
Mag ik mijn rugtas of camelbag meenemen in het startvak?
We adviseren je in loopkleding naar de start te komen. Het is niet toegestaan om tassen/rugzakken mee te nemen in de startvakken (m.u.v. camelbags) of onbeheerd achter te laten rondom het evenemententerrein of parcours. Alles wat onbeheerd wordt achtergelaten, wordt verwijderd en weggegooid in verband met de veiligheid.
Is er tijdregistratie?
Alleen bij de onderdelen van de CZ Tilburg Ten Miles op zondag zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer.
Informatie om een goede tijdsregistratie te garanderen:
De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).
Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot gegeven wordt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. De nettotijd wordt als extra service vermeld.
Wat zijn de tijdslimieten?
Deelnemers die na de deadline de finish passeren, worden niet meer opgenomen in de wedstrijduitslag en ontvangen geen medaille.
Waar bevinden de toiletten zich?
Toiletten vind je bij de start (ook nabij de startvakken) en bij de finish.
Waar vind ik mijn uitslag?
Alle uitslagen worden direct na afloop op de website gepubliceerd. De bruto tijd is de officiële tijd. Uitslagen van eerdere edities vind je hier.
Voor opmerkingen en vragen over jouw uitslag, stuur een e-mail naar Mylaps Event Timing. Vermeld daarbij je startnummer en eventueel zelf geklokte tijden.
Welke verzorging krijg ik onderweg?
Op verschillende plekken langs het parcours en na de finish zijn er verzorgingsposten met water en sponzen. Je komt deze posten om de paar kilometer tegen. Maak er gebruik van, zeker als het warm weer is.
5 kilometer | 1x water |
10 kilometer | 2x water en 1x spons |
10 Engelse Mijl | 3x water en 3x spons |
Na de finish is er voor iedere deelnemer AA drink, water, Snelle Jelle en een appel.
Wat is het wedstrijdreglement?
Tijdens de CZ Tilburg Ten Miles is het wedstrijdreglement van World Athletics van toepassing.
Is er een app?
In aanloop van het evenement wordt de app vernieuwd. In deze app:
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Gevonden voorwerpen worden verzameld bij de tassenafgifte. Neem contact met ons op als jouw spullen hier ook niet liggen. Na afloop van het evenement hebben wij zicht op alle gevonden voorwerpen.
Wat is het goede doel van de CZ Tilburg Ten Miles?
Klik hier voor alle informatie over de goede doelen.
Wat wordt er medisch geadviseerd en welke medische verzorging is er op het parcours?
Klik hier voor alle informatie over het medisch advies en de medische verzorging op het parcours.
Hoe bereid ik mij het beste voor op mijn race?
Klik hier voor alle informatie rondom een goede voorbereiding.
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Klik hier voor alle informatie over vrijwilligers.
Is er een wachtlijst voor uitverkochte afstanden?
De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht. Er is geen wachtlijst.